حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
سرخط خبرها

تقویت جایگاه شورای اجتماعی در محلات مشهد

  • کد خبر: ۱۷۴۱۷۸
  • ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
تقویت جایگاه شورای اجتماعی در محلات مشهد
اعضای شورای اسلامی شهر در جلسه فصلی شورا‌های اجتماعی منطقه ۱۰ به تشریح وظایف، مسئولیت‌ها و رویکرد‌های جدید این شورا‌ها پرداختند.

به گزارش شهرآرانیوز، تقویت اقدامات شورا‌های اجتماعی محلات و توجه به دیدگاه‌ها و دغدغه‌های اعضای این شورا‌ها یکی از سیاست‌های اجرا شده در دوره ششم مدیریت شهری است؛ چرا که یکی از ارکان نظر دهنده برای اجرای پروژه‌های زودبازده، همین دیدگاه‌ها و مصوبات بیرون آمده از دل جلسات شورا‌های اجتماعی محلات بوده و این رویکرد سبب شده است تا فعالیت‌های اجتماعی این شورا‌ها در محلات، شیوه‌ای جدید به خود بگیرد؛ از همین رو اعضای شورا‌های اسلامی شهر مشهد نیز با حضور در نشست‌های فصلی شورا‌های اجتماعی محلات مختلف به تبیین و تشریح سیاست‌ها و وظایف این شورا‌ها می‌پردازند و در این راستا نشست فصلی شورا‌های اجتماعی منطقه ۱۰ مشهد با حضور نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد و شهردار منطقه ۱۰ و دیگر مسئولان شهری و اعضای شورا‌های اجتماعی محلات منطقه ۱۰ برگزار شد.

رویکرد شورای شهر؛ تقویت شورا‌های اجتماعی محلات

نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نخستین نشست فصلی اعضای شورای اجتماعی محلات منطقه ۱۰ شهرداری مشهد با بیان اینکه شورای اسلامی ششم، نگاه متفاوت و جدیدی را نسبت به شورا‌های اجتماعی محلات دارد، اظهار کرد: با آیین نامه جدید سعی کردیم که مشکلات را حتی الامکان کاهش دهیم. برنامه ریزی‌های مختلفی صورت گرفته و اقداماتی نیز اجرایی شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی جهان شهر، موسی الرضا حاجی بگلو افزود: برخی دغدغه مندی‎‌ها درباره مشکلات شورا‌های اجتماعی محلات به جا ست؛ اما پروژه‌های زودبازده با تصمیم این شورا‌ها در بودجه شهرداری قرار گرفته تا با نظر مردم، شهرداری اقدام کند.

وی با بیان اینکه شورای ششم باورمند به نظرات مردمی است، ادامه داد: اولویت‌های عمرانی شهرداری در پروژه‌های زودبازده، با نظر شورا‌های اجتماعی محلات و تشکل‌ها و ائمه مساجد و بسیج و... تعریف شد.

حاجی بگلو از ادامه دار بودن این رویکرد و نگاه خبر داد و تصریح کرد: جایگاه و نقش آفرینی شورا‌های اجتماعی محلات را تقویت خواهیم کرد. آیین نامه کنونی شورا‌های اجتماعی محلات قطعا ایراد‌هایی دارد و موضوعات مربوط به این نهاد را در شورای عالی استان‌ها نیز پیگیری می‌کنیم.

وی با قدردانی از اعضای شورا‌های اجتماعی محلات که صادقانه و بدون هیچ چشمداشت مادی برای خدمت به مردم و محله خود نقش آفرینی می‌کنند، گفت: مشارکت شما را باید بیش از پیش داشته باشیم تا بتوانیم موجبات اعتلای کمی و کیفی خدمات را در شهر به ارمغان بیاوریم.

تأکید بر نگاه خدمت رسانی اعضای شورای اجتماعی محلات

همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه این نشست با بیان اینکه تفاوت شورا‌های اجتماعی محلات با شورا‌های شهر، صرفا در محدوده جغرافیایی است، اظهار کرد: اعضای شورای اجتماعی محلات نیز همچون شورای شهر، نظارت بر عملکرد شهرداری را در دستورکار خود داشته باشند. حجت الاسلام و المسلمین حسن منصوریان افزود: اعضای شورای اجتماعی محله، نماینده ساکنان محله هستند؛ بنابراین باید نقش تسهیلگر در بین این شهروندان را ایفا کنند و فارغ از مسائل حاشیه ای، صرفا نگاه خدمت به محله خود را دنبال کنند.

تکیه بر ظرفیت‌های مردمی برای گره گشایی مسائل و مشکلات

شهردار منطقه ۱۰ شهرداری مشهد نیز با بیان اینکه پیوسته در تلاش هستیم که حداکثر تعامل و مشارکت را با اعضای شورای اجتماعی محلات داشته باشیم، گفت: تاکنون گره‌های بسیاری به همت اعضای شورا‌های اجتماعی محلات، باز و نیاز‌های مردمی در تعامل با دستگاه ‎های مختلف برآورده شده است.

سعید اکبریان با بیان اینکه شأن و جایگاه شهرداری، جز برقراری ارتباطی صمیمی و دوستانه با بدنه‌های مردمی و شورا‌های محلات نیست، افزود: اگر به دنبال رویه‌های گره گشا هستیم، باید بر ظرفیت‌های مردمی تمرکز کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری، نهادی اجتماعی است که در کنار پاسخگویی به نیاز‌های شهروندان، باید به دنبال افزایش آگاهی، مسئولیت پذیری و مشارکت مردم باشد.

شهردار منطقه ۱۰ مشهد تصریح کرد: شهردار خوب، شهرداری است که در درون بدنه سازمان، پدری کند، در بین شهروندان نقش کدخدا را ایفا کند و در تعامل با دستگاه‌های اجرایی نیز همچون میان دار هیئت، نقش آفرینی داشته باشد.

وی با بیان اینکه هر عضو شورای اجتماعی محله در منطقه ۱۰، حدود ۳ هزار شهروند را نمایندگی می‌کند، گفت: متأسفانه منطقه ۱۰ به لحاظ سرانه‌های فرهنگی و مذهبی جزو فقیرترین مناطق شناخته می‌شود.  ۱۰ درصد جمعیت شهر در این منطقه ساکن هستند؛ اما فقط ۳۷ مسجد داریم.

اولویت‌های سه گانه تعامل شورا‌های اجتماعی محلات با مدیریت شهری

در بخش دیگری از این نشست، معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز گفت: از شورا‌های اجتماعی محلات تقاضا داریم که در سه سرفصل پیشگیری از اعتیاد، کودکان کار و سامان دهی متکدیان، کمک کار مدیریت شهری باشند.

مهدی ابراهیمی با بیان اینکه یکی از محور‌های مطالباتی شهروندان در این جلسه، مربوط به متکدیان و کارتن خواب‌ها بوده است، افزود: شهروندان مشهدی باید توجه داشته باشند که مسئولیت جمع آوری و دستگیری این افراد با پلیس مبارزه با مواد مخدر است و شهرداری در این موضوع مأموریتی ندارد.

وی ادامه داد: جمع آوری متکدیان معابر با شهرداری است و از شهروندان تقاضا داریم که در صورت مشاهده پاتوق‌های معتادان در پارک‌ها و ... با ستاد مبارزه با مواد مخدر تماس بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->